Wakacyjna wycieczka do Kościerzyny

Sołtys Trąbek Wielkich Wioleta Frydrych wraz z Dorotą Jaszewską – członkiem Rady Sołeckiej, przy współpracy z Gminnym Ośrodkiem Kultury Sportu i Rekreacji zorganizowały wycieczkę dla miejscowych dzieci do Aquaparku w Kościerzynie.

7 lipca 2011r. o godzinie 8.00 wyjechało do Kościerzyny 50 – cioro dzieci . Do Kaszubskiego Centrum Sportowo-Rekreacyjnego zajechaliśmy punktualnie, na godzinę 9.00.

Obiekt zrobił na nas miłe wrażenie, wszędzie było czysto i sterylnie. Po przebraniu weszliśmy na teren pływalni. Ukazał się nam duży basen sportowy, którego wymiary to 25 m długości i 16 m szerokości. Podzielony jest on na 6 torów o głębokości od 1,50 m do 1,80m. Jest to basen typu olimpijskiego. Przy każdym z torów znajduje się słupek do skoków. Dowiedzieliśmy się, że odpowiednie rozmiary tego basenu oraz system pomiaru czasu pozwalają na organizację w tym obiekcie zawodów sportowych o randze krajowej, europejskiej, a nawet światowej.

Duża grupa naszych dzieci korzystała z satysfakcją z tego basenu, bo skoro ma się kartę pływacką to szkoda by było nie skorzystać z możliwości popływania w nim.

Dzieci, które nie osiągnęły jeszcze umiejętności pływackich korzystały z basenu mniejszego, jego głębokość wynosi od 0,8 m do 1,35 m. Jest to idealne miejsce do rekreacji i zabaw dla całej rodziny. Wielką atrakcją dla naszych chłopców i dziewczynek były zjeżdżalnie (duża tzw. rura – o długości 60 m i mała - dwutorowa).

Na terenie pływalni znajdowały się dwa jacuzzi, gdzie dzieciaki po intensywnym pływaniu w basenach, chętnie odpoczywały w cieplutkiej wodzie. Rekreacja w Aqua Centrum trwały 3 godziny.

Po takim wysiłku pojechaliśmy do Restauracji „Rzemyk” na bardzo dobry obiadek. Posileni i zrelaksowani udaliśmy się zwiedzać Rynek w Kościerzynie. W centralnym punkcie rynku znajdowała się ciekawa fontanna. Na płaszczyźnie placu z różnej wielkości otworów wyciekała woda w różnych odstępach czasu. Ci co wody się nie boją urządzili sobie wyścigi przez fontannę, uciekając wytryskującej wodzie. Śmiechu i radości było wiele, a niektórzy do domu odjechali mokrzy. Wypoczęci i rozbawieni skonsumowaliśmy smaczne lody i ruszyliśmy w drogę powrotną w kierunku naszych Trąbek Wielkich.

Szczęśliwą podróż zafundował nam swoim autobusem pan Adam Marchel z Kłodawy.

Wyjazd i przygotowany program wycieczki w pełni wypełnił atrakcyjnie jeden dzień z tegorocznych wakacji. Dzieci do domu wróciły zadowolone z nowym bagażem wrażeń. Organizatorów wycieczki wspomagali w opiece wolontariusze; Monika Kosińska, Sylwia Kuklińska , Anna Chmielewska , Beata Lewańczyk i Waldemar Frydrych.

Na zakończenie wycieczki dzieci pytały Panią sołtys czy zorganizuje jeszcze w te wakacje jakiś wyjazd.